HET ID! maakt op basis van de analyse een plan voor de juiste sfeer voor een ontmoeting van klant met bedrijf. In dit totaalplan staat een advies gericht op de indeling van de ruimte, materiaal toepassingen en gebruik van kleur en licht. Van te voren bepalen we samen het budget en daar wordt het plan op afgestemd.

Dit indelen van de ruimte, het snuffelen naar de mogelijkheden, puzzelen om alles in elkaar te laten passen vind ik geweldig om te doen en hierbij daag ik mijzelf uit steeds een stapje verder te gaan. Het voordeel voor jou is dat je verrast wordt en versteld zult staan van de mogelijkheden.Functionaliteit is het uitgangspunt voor de indeling van de ruimte zodat er gedaan kan worden waarvoor de ruimte bedoeld is, maar ook dat er voldoende bewegingsruimte is.  Al mijn inventiviteit wordt ingezet om de ruimte te laten voldoen aan de functies, waarbij steeds oog blijft voor detail en een vleugje humor. Zodat er gedaan kan worden waarvoor de ruimte bedoeld is.

Door verschillende schets-ontwerpen op papier te maken wordt duidelijk gemaakt welke mogelijkheden er zijn. De variatie en verrassing zit hem in de opstellingen en het “out-of-the-box” denken.

Drie perspectieven als aftrap naar een ideale omgeving. Het eerste perspectief is dat van de klant. Ik luister zorgvuldig naar de wensen en verwachtingen, zonder te sturen. Mijn NLP-achtergrond helpt me bij het waarnemen, doorvragen en ontdekken van de verlangens en drijfveren van de opdrachtgever. Wie is hij of zij als persoon? Of bij een bedrijf: wat is de filosofie achter het bedrijf? Dit leidt tot een ontwerp ter visualisatie van dat wat precies aansluit bij wat de opdrachtgever zelf in gedachten heeft.

Voor het tweede perspectief leg ik mijn ervaring en expertise over de klantwensen heen en kijk naar de haalbaarheid van de droom (als alles zou kunnen..), wat leidt tot een ander ontwerp. Dit is uiteraard nog steeds de gewenste inrichting, maar dan nét iets handiger, doordachter en verzorgder. De wensen van de klant worden op een hoger niveau getild.

Voor het derde en laatste perspectief zet ik de boel op z’n kop, denk “out of the box”. Bij dit ontwerp staan mogelijkheden van de ruimte en naast de wensen centraal. Dit leidt tot een verrassend ontwerp waarbij de mogelijkheden en onmogelijkheden van het pand met een totaal frisse blik worden verwerkt. Het leidt tot nieuwe inzichten die de klant uit zichzelf niet had kunnen bedenken (verrassen) en die hierdoor dichter bij de droom komen (vermaken).

Ontwerptekeningen worden zowel digitaal als met de hand gemaakt. Altijd 2 dimensionaal en indien nodig in 3D aangevuld. Hierna kan een sfeerbeeld worden gemaakt van kleur en materialen en een lichtplan om het geheel compleet te maken.

Nieuwsgierig geworden en wil jij ook verrast worden? HET ID! heeft kleine en grote oplossingen voor kleine en grote ruimtes.