Een totaal concept wordt ondersteund door een sfeerbeeld: een moodboard gemaakt van de beoogde sfeer. Dit bestaat uit materialen, kleuren en mogelijke producten. Zijn er bestaande beelden beschikbaar doordat je zelf al bent begonnen of doordat er vanuit de organisatie beelden zijn dan worden deze besproken en meegenomen in het sfeerbeeld.

Een deel hiervan kun je hier alvast bekijken.

Behalve als onderdeel van een totaal concept maakt HET ID! ook sfeerbeelden van diverse trends en tendensen die er zijn gezien op beurzen en in de markt. Ieder jaar maak ik een sfeerbeeld van de trends uit de Nederlandse woonmagazines om te zien wat er leeft op de markt onder consumenten. Welke kleuren zijn actueel, welke stijl is favoriet, wat zijn favoriete bankopstellingen, salontafel of juist geen salontafel, hoe belangrijk is textiel, welke invloed heeft verlichting, wat zijn de tendensen voor het komende jaar en zien we al terug wat trendwatchers voorspellen?

Er wordt aan gewerkt om deze ontwikkelingen op de Nederlandse interieur markt weer te geven in een fysiek product. Al sinds begin jaren 90 zijn er beelden beschikbaar en is het geweldig om te zien hoe trends zich bewegen in de markt, wat de invloeden zijn en vooral wie.

Deze gegevens zijn interessant voor inkopers in de interieurbranche gericht op de consument. Ondernemers met een eigen bedrijf die hun visie over sales willen aanvullen met kennis over trends op de consumentenmarkt. Door de kennis van sales en trends te bundelen  kunnen zij inkopen op een verantwoorde manier en krijgen een antwoord op de vraag wat verkoopt nu en straks. 

Wil je echter niet zolang wachten, neem dan contact op zodat je alvast een blik kunt werpen op dat wat er nu al ligt.